نهان در جهان
نهان در جهان

نهان در جهان

خاطرات سفر به ترکیه سال ۱۳۸۱ قسمت هشتم

                                                 

پنجشنبه 27/4/81

 

 

صبح پس از بیدار شدن از خواب جهت صرف صبحانه به پشت بام هتل که جای

 

 خوش منظره ای بود رفته و صبحانه مفصلی خوردیم. صبحانه بصورت دلخواه عبارت بود از:

 

 نان، پنیر، کره، عسل، 3نوع مربّا،کالباس وسوسیس، هندوانه، زیتون، خیار، گوجه فرنگی،

 

 آب پرتقال، چای و قهوه.علی جایی برای ناهار نگذاشت!!

 

 

 

هوا در استانبول بسیار گرم وشرجی بود ومرتباً عرق میکردیم، جای دستمال زبل خان خالی!.

 

 بهرحال امروز صرف گشت وگذار در شهر و خرید از بازار شد.( هم من و هم علی در سفرهای

 

قبلی از بیشتر قسمتهای تاریخی استانبول ازجمله: شاهکارهای هنرمندان اسلامی در قصر و

 

 موزه «تُپ کاپی» و مسجد «سلطان احمد» وستون سنگی عظیم و منقشی که عثمانیها با کشتی

 

 از مصر آورده بودند، دیدن کرده بودیم وزمان و دلار محدود بود! و به دیدار از مکانهای رایگان

 

 و نزدیک اکتفا کردیم!!)

 

 

جمعه 28/4/81

 

 

امروز نیز مثل روز قبل صرف خرید سوغاتی و گشت وگذار شد و به سرعت شب شد.

 

 متأسفانه بخاطر خرید زیاد جیبمان خالی شده بود! و اصلا یادمان رفته بود که تا

 

 مرز 1600 کیلومترو تا تهران 2600 کیلومتر فاصله داشتیم. روغن موتورها باید عوض میشد

 

 بهمین خاطر اولین کار خرید روغن شِل لیتری 2500 تومانی بود که تا تهران دوام بیاورد.

 

 وضعیت نگران کننده ای بود و طبق محاسبات فقط به اندازة بنزین تا مرز لیر داشتیم.!

 

 خود را برای ریاضتی دو سه روزه آماده کردیم.

 

                                                 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:12 http://www.wall.blogsky.com

امیدوارم همیشه بهت خوش بگذره..

سهیل پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 14:35 http://sobhe.blogfa.com

سلام ووقت بخیر
ای مارکوپولو
ای ناصرخسرو
ای جهانگرد
ای توریست
ای خوش به حالت
میزبان هر روز شما با حافظ : سهیل

بزرگ پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 18:18 http://ahletamiz.blogfa.com

درود
امان از دست این آقا سهیل..
اینجا دیگه داستان داره مهیج میشه برای من هم پیش اومده که در سفر حواسم به جیبم نبوده اما همیشه یک جورایی شانس آوردم
منتظر فرجام کار هستیم
بدرود

مرتضی جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 17:00 http://mori66.blogfa.com


سلام...خسته نباشید
خدایا شکر بین این همه ادم حداقل یه نفر حرف مارو فهمیده آقا پژمان من اصلا با حرفت موافق نیستم که انتقاد در تریبون آزاد امری ناپسند است کسی که کارش درست باشد پایه اش قوی باشد با انتقاد من و امثال من ناراحت نمی شود...من همه جا گفته ام اگر از متنی خوشم نیایی می گویم ولی بقیه مطمئنم بدون اینکه بخوانند فقط به به و چه چه می کنند و من از این کار متنفرم...اگر عقیده اتان این است که انتقاد را برویم در خفا بکنیم مقصدمان ترکستان است این جور آدم ها را به صورتی ازشان انتقاد کرد که بفهمند این کار چه قدر زشت است که مثلا محل نظرات محل خبررسانی به روز کردن وبلاگ نیست این ها این ها را نمی فهمند اگر من هم نمی گفتم باز هم نمی فهمند...مطمئنم...و اگر شما و من هم نمی گوییم به همه خیانت کرده ایم چون ما هم مثل آن ها با سکوتمان اعلان رضایت می کنیم.....
وبلاگ قشنگی داری مطالبشو خوندم(خاطرات ترکیه) آقا ما تا امامزاده داوود بیشتر نرفتیم...خوندن سفرنامه لذت داره اما به جای توصیف سفره صبحانه چیزهای دیگری را توصیف می کردی بهتر نبود؟...مخلصت...مرتضی....

غریبه شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:21 http://banouye-sib.blogsky.com

سلام
سفر زیبا و مهیجی داشتید شده قصه شب هر شب منتظر بقیه داستان هستیم
موفق باشید منتظر بقیه خاطراتتون هستیم

کن لوچ شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 16:08

روح خاکستری تو شدیدا بوی بهار گرفته



غریبه یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 00:19 http://banouye-sib.blogsky.com


سفر به خیر
به کجا چنین شتابان ؟
گون از نسیم پرسید
دل من گرفته زینجا
هوس سفر نداری
ز غبار این بیابان ؟
همه آرزویم اما
چه کنم که بسته پایم
به کجا چنین شتابان ؟
به هر آن کجا که باشد به جز این سرا سرایم
سفرت به خیر !‌ اما تو دوستی خدا را
چو ازین کویر وحشت به سلامتی گذشتی
به شکوفه ها به باران
برسان سلام ما را




موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد