نهان در جهان
نهان در جهان

نهان در جهان

خدایا ،

اگر برای آن به سوی تو می آیم

که مرا از شعله های دوزخ نجات بخشی

بگذار که در آن جا بسوزم

و اگر برای آن به سوی تو می آیم

که لذت بهشت را به من بخشی

بگذار که در های بهشت به رویم بسته شود

اما اگر برای خاطر تو به سویت می آیم

خدایا ،

مرا از خویش مران

متبرکم کن

تا در کنار زیباییی جاودانه ات

تا ابد لانه کنم .

نظرات 5 + ارسال نظر
بزرگ سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1384 ساعت 07:15 http://ahletamiz.blogfa.com/

درود
و این یعنی همه عرفان.عالی بود
بدرود

حسام سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1384 ساعت 11:26 http://saer.blogfa.com

سلام
آخه چی نظر بدم
هرچی گفتی که حرف دل ماست
در مورد دل خودم چی بگم
خیلی شبیه من کار میکنی
به من
نه
ببخشید به یکی مثل خودت سر بزن خوشحال میشم
حیدرامیرالمومنین-یاعلی مدد
بنده کمترین -حسام

شهرام سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1384 ساعت 16:18

خدا در وجود تو و من و همه است . مگر میتوان خودت را از خویشتن برانی ؟ ما هیچگاه از بین نمی رویم ِ بلکه در قالبهای دیگر منتشر و تکثیر میشویم ؛ دیگر چه جای نگرانی از بهشت و جهنم است ! شاد زی و به زی -

علی شنبه 24 دی‌ماه سال 1384 ساعت 14:00 http://mehregansystem.blogsky.com

در تفسیر فرات از بشر بن شریح نقل شده که می‌گوید: روزی از امام باقر (علیه السلام) پرسیدم: «امیدبخش‌ترین آیه قرآن کدام آیه است؟» حضرت فرمود: «اطرافیان شما در این باره چه نظری دارند؟» گفتم: «آنها معتقدند آیه "یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لاتقنطوا من رحمة الله" (ای بندگان من که بر نفس خویش اسراف کرده‌اند از رحمت خدا ناامید مباشید) امیدوارکننده‌ترین آیه قرآن است.» حضرت فرمود: «اما ما اهل بیت چنین اعتقادی نداریم.» پرسیدم:«پس نظر شما در این مورد چیست؟» فرمود: «آیه "ولسوف یعطیک ربک فترضی" (و پروردگارت آن‌قدر به تو عطا خواهد کرد که راضی شوی) امیدبخش‌ترین آیه قرآن است. و منظور از آن شفاعت است. به خدا قسم شفاعت! به خدا قسم شفاعت!»
همان‌گونه که مرحوم علامه طباطبایی نیز در تفسیر گرانقدر المیزان به خوبی بیان داشته‌اند، دلیل ترجیح آیه دوم بر آیه "لاتقنطوا" این است که در ادامه این آیه، شرط برخورداری از آن رحمت واسعه، توبه و تسلیم و عمل نیک اعلام شده است ولی در آیه مربوط به شفاعت، هیچ قید و شرطی جز رضایت پیامبر مهربانی و رحمت وجود ندارد.
شفاعت یکی از اصول مسلم اعتقادی است که در آیات زیادی از قرآن و احادیث فراوانی از پیشوایان دین مورد تاکید قرار گرفته است. بر اساس این اصل، گناهکارانی که اهل عناد و استکبار نبوده‌اند و بر اثر غفلت و کوتاهی، مستحق عذاب شده‌اند، با وساطت کسانی که واسطه همه فیوضات و هدایتهایند، مورد لطف و بخشش الهی قرار می‌گیرند. و از آنجا که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فردی بی‌نهایت دلسوز و مهربان بوده‌اند، ما مطمئنیم که ایشان هرگز به عذاب و به جهنم افتادن پیروان و دوستان خود رضایت نخواهند داد. پس این آیه می‌تواند بیشترین امید و دل‌خوشی را برای ما به ارمغان آورد. تنها نکته‌ای که باید مراقب و نگران آن باشیم این است که تلاش کنیم گناه و غفلت، به تدریج ما را از جرگه پیروان و محبان آن حضرت خارج نکند.

دل فدای ارباب دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:44

خوب است ماشاالله به این همه صداقت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد